10 توصیه به ورزشکاران مبتدی | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

نکاتی وجود دارن که ورزشکاران تازه کار باید اونا رو رعایت کنن تا نتیجه تمرینات خود رو ببینن‎

 

آدمایی که تازگیا ورزش کردن رو شروع کردن باید نکات خاصی رو در نظر بگیرن تا ورزش کردن اونا موثر واقع شه و سلامت اونا به خطر نیفته.

 

نکاتی وجود دارن که ورزشکاران تازه کار باید اونا رو رعایت کنن تا نتیجه تمرینات خود رو ببینن،عبارتند از:

 

1. وزنه بزنین

با وزنه زدن می تونین عضلات خود رو فرم بدین و سالم تر باشین. تنها ورزش هوازی انجام ندین. وزنه زدن بر خلاف تصور عموم به سوزوندن کالری هم کمک می کنه هم زنان و هم مردان باید وزنه زدن رو در برنامه ورزشی خود بذاره.

 

2. تغذیه به اندازه ورزش مهمه

تغذیه نقش اساسی در شکل گرفتن عضلات و سلامت بدن در کنار ورزش داره. با یه ساعت دویدن روی تردمیل 400 کالری می سوازنیم. اگه در پنج دقیقه یه ساندویچ مک دونالد بخورین 600 کالری دریافت می کنین. پس باید تغذیه رو هم در نظر بگیرین.

 

3. وزن وزنه رو کم کم زیاد کنین

باید برنامه خود رو هر چند وقت یه بار تغییر بدین. می تونین مدت زمان ورزشی رو زیاد کنین. شدت اونو زیاد کنین باقی زمان استراحتا رو بیشتر کنین. خودتون رو با ایجاد تغییرات به رقابت بکشین.

 

4. با سرعت کم شروع کنین

روند تناسب اندام، روند کندیه. بهتره با سرعت کم اما دائم پیشرفت کنین. این کار باعث می شه که تمرین زیادتر از اندازه نباشه و به بدن فشاری وارد نشه.

 

با وزنه زدن می تونین عضلات خود رو فرم بدین و سالم تر باشین‎

 

5. روزای استراحت به اندازه روزای تمرین مهم هستن

ورزش به بدن فشار می آورد و عضلات نیاز به بازسازی دارن. در کنار تغذیه مناسب باید به خواب و استراحت هم اهمیت داده شه. اگه بعد از یه مدت خسته شدید یه هفته به خودتون استراحت بدین و از این موضوع نگران نشید.

 

6. از مربیان کمک بخواین

بهتره اطلاعات خود رو درباره ورزش زیاد کنین. باید اطلاعات کافی درباره به چگونگی تمرین و تغذیه داشته باشین. با مربیان ورزشی مشورت کنین و از اطلاعات اونا استفاده کنین.

 

7. یه همراه پیدا کنین

ورزش کردن همیشه سخته. روزهایی هستن که شما انگیزه ورزش کردن ندارین. داشتن یه همراه می تونه انگیزه شما رو زیاد کنه.

 

8. مشخص کنین که از ورزش چه می خواین

واسه چه ورزش می کنین؟ چه هدفی دارین؟ واسه خود اونا رو مشخص کنین. شما باید هدف از انجام ورزش رو بدونین تا در اون موفق شید.

 

9. از حرکات کششی غافل نشید

انجام حرکات کششی بعد از ورزش انعطاف پذیری رو زیاد می کنه و به سلامت مفاصل کمک می کنه. انجام حرکات کششی از آسیب مانع می شه. 15 دقیقه بعد از ورزش رو به انجام حرکات کششی اختصاص بدین.

 

10. حرکات هوازی از تردمیل مفیدترند

دویدن روی تردمیل راه خوبی واسه سوزوندن کالریه، اما تنها راه نیس. دوچرخه؛ استپ و ایروبیک همه می تونن کالری سوزی رو زیاد کنن. انجام هر کدوم از این کارا می تونه انگیزه شما رو هم زیاد کنه.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *