10 تا از بهترین‌ها برای تحریک متابولیسم بدن | چاقی

10 تا از بهترینا واسه تحریک متابولیسم بدن

همه چیز به اراده افراد بستگی داره. اینکه شما عزمتونو جزم کردین از شر اضافه وزنتون خلاص شید اولین قدم واسه لاغریه. دومین قدم تلاش واسه تحریک متابولیسم یا همون سوخت و ساز بدن است.

بهترین راه واسه تحریک متابولیسم بدن اصلاح برنامه غذایی، مصرف مواد غذایی تحریک کننده متابولیسم و ورزش کردنه. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم حتماً و حتماً ورزش مورد علاقه تون رو انتخاب و در برنامه روزانه تون بذارین. در کنار اون این مواد غذایی رو هم دریابید. لطفاً با ما همراه باشین تا با چند ماده غذایی تحریک کننده متابولیسم بدن آشنایتان کنیم.

فلفل قرمز تند

درسته که با خوردن این فلفلا آتیش از دهن آدم زبانه میکشه و خیلیا نمی تونن تندی اونو تحمل کنن اما با این حال فلفل قرمز تند نقش زیادی در مقابله با کالریا اجرا می کنه. می پرسین چیجوری؟ به خاطر اینکه طعم تند اون دمای بدن رو بالا می بره و بدن واسه اینکه دمای خود رو به حالت نرمال برسونه مجبوره فعال تر شه. این جور می شه که خون در ناحیه شکم تجمع پیدا کرده و آنزیمای گوارشی زیادی ترشح می شه. این تلاش بدن انرژی زیادی می خواد و از کالریای مصرفی استفاده بیشتری می کنه. به خاطر همین کالری بیشتری می سوزوند. پیشنهاد می کنیم به غذاهایتان فلفل قرمز تند بزنین. همین کار ساده باعث می شه که در دراز مدت متابولیسم بدن بالا بره و کالریای بیشتری بسوزد.

پیشنهاد می کنیم واسه جفت و جور سالادها، سسا، گوشت و ماهی از این فلفل استفاده کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین ادویه های دیگری مانند هل یا زردچوبه هم می تونه اینجور خاصیتی داشته باشه اما اثر فلفل قرمز در حذف چربیا به مراتب بیشتره.

شکلات مشکی شامل اندازه زیادی منیزیمه که واسه کالری سوزی خیلی خوبه. کافئین و کاتچین موجود در این شکلات می تونن متابولیسم بدن رو بالا ببرن

ماست

اجناس لبنی به خصوص ماست پر از کلسیم هستن. این ماده معدنی علاوه بر افزایش استواری استخونا متابولیسم بدن رو بالا برده و بدن رو به سمت سوزوندن چربی های اضافه جهت میده. واسه اینکه بهتر به نتیجه برسین لازمه که هر روز سه محصول لبنی بخورین البته در چهارچوب یه تغذیه سالم و متعادل.

 

جوز هندی

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین بسیار مغذیه و با این وجود کالری کمتری از سیب زمینی معمولی داره و واسه سلامتی بهتره. این سیب زمینی شامل ویتامین A، آنتی اکسیدانا و هورمون هاییه که باعث نابود کردن چربی ها می شن.

 

 

سرکه سیب

اگه می خواین لاغر شید پیشنهاد می کنیم به تموم سس هاتون سرکه سیب اضافه کنین به خاطر اینکه یافته های تحقیقات نشون میده که ترکیبات این سرکه به کالری سوزی کمک می کنه.

 

دارچین

دارچین باعث تقویت متابولیسم بدن شده و کالری زیادی می سوزوند. به کار گیری دارچین بسیار ساده س! و می شه غذاهای خوشمزه ای با اون جفت و جور کرد. پیشنهاد می کنیم روی غذاهایتان کمی دارچین بپاشید. یه قاشق کوچیک از این ادویه رو به چایتون اضافه کنین. ترکیب دارچین و عسل واسه لاغری معجزه می کنه.

اجناس لبنی به خصوص ماست پر از کلسیم هستن. این ماده معدنی

علاوه بر افزایش استواری استخونا متابولیسم بدن رو بالا برده و بدن رو به

سمت سوزوندن چربیای اضافه جهت میده

آجیلا

بادام، فندق، گردو و چیزای دیگه ای به جز اینا پر از منیزیم هستن. این ماده مغذی نه فقط واسه سیستم قلبی عروقی خوبه بلکه واسه بالا بردن متابولیسم بدن هم موثره. پیشنهاد می کنیم روزانه یه مشت آجیل به عنوان میان وعده بخورین.

 

 

چای سبز

اگه دنبال یه نوشیدنی فوق العاده می گردید سراغ چای سبز برید. به خاطر اینکه پر از کاتچینه که به نابود کردن چربیا کمک می کنه و باعث دفع توکسینای بدن می شه.

 

شکلات مشکی

شکلات مشکی شامل اندازه زیادی منیزیمه که واسه کالری سوزی خیلی خوبه. کافئین و کاتچین موجود در این شکلات می تونن متابولیسم بدن رو بالا ببرن. مزیت دیگه شکلات مشکی اینه باعث بهتر شدن خلق و خو هم می شه. البته حواستون باشه مصرف زیاد شکلات مشکی هم می تونه نتیجه عکس داشته باشه. مصرف روزانه یه مربع از این شکلاتای مشکی (با درصد کاکائوی بالا) کافیه.

 

زنجبیل

زنجبیل پر از آنتی اکسیدانه (که باعث پیشگیری از پیری پوست می شن) و روی گوارش و هضم غذا اثر مثبت میذاره. این ادویه باعث تحریک ترشح آنزیمای گوارشی مانند صفرا می شه که هضم غذا رو راحت تر می کنه. پیشنهاد می کنیم واسه جفت و جور سبزیجات، سوپ یا سس هاتون از زنجبیل استفاده کنین و از خواص لاغری اون بهره ببرین.

 

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *