10 تا از مزایای عالی ورزش منظم | بیماری

: 10 تا از امتیازات عالی ورزش منظم

: ورزش هر جنبش که باعث حرکت ماهیچه ها و نیاز بدن شما واسه سوزوندن کالری می شه تعریف شده. شکلای جور واجور خیلی از فعالیتای فیزیکی، از جمله شنا، دویدن، آهسته دویدن، پیاده روی و رقص وجود دارن.

نشون داده شده که فعال بودن دلیل خیلی از فایده های درمانی، هر دو جسمی و ذهنی می شه حتی ممکنه به داشتن عمر طولانی تر کمک کنه. اینجا 10 راه عالی از ورزش منظم به نفع بدن و مغز شما آورده می شه.

1. ورزش می تونه در شما دلیل احساس شادی شه

نشون داده شده ورزش دلیل بهبود اخلاق شما و کاهش احساس افسردگی، اضطراب و استرس می شه.
اون دلیل تولید تغییرات در قسمتایی از مغز که دلیل تنظیم استرس و اضطراب می شه هم اینکه می تونه حساسیت مغز به هورمونای سروتونین و نوراپی نفرین رو زیاد کنه که دلیل نابود کردن احساس افسردگی می شه.
علاوه بر این، ورزش می تونه اندورفین رو تولید کنه که شناخته شده به تولید احساسات مثبت کمک و کاهش احساس درد رو زیاد می کنه.
هم اینکه نشون داده شده که ورزش به کم شدن نشونه های در افراد گرفتار به اضطراب کمک می کنه.
خیلی مهمه مهم نیس که چقدر شدید تمرین کنین انگار اخلاق شما می تونه از ورزش بدون توجه شدیدا فعالیت بدنی، بهره مند شه.
در واقع، یه مطالعه در 24 زن که با افسردگی تشخیص داده شده بودن نشون دادن که ورزش با هر شدت زیادی دلیل کاهش احساس افسردگی می شه.
اثرات ورزش بر اخلاق اونقدر قدرتمنده که انتخاب ورزش یا انجام ندادن اون حتی در طول دوره های کوتاه دلیل تغییر اخلاق می شه.
یه مطالعه در 26 مرد و زن سالم که معمولا و به طور منظم به ورزش ادامه دادن وقتی ورزش به مدت دو هفته متوقف شد ورزش دلیل افزایش تجربه در اخلاق منفی در اونا شد.

2. این می تونه با کم شدن وزن کمک کنه

بعضی تحقیقات نشون دادن که نبود فعالیت یه عامل مهم در زیاد شدن وزن و چاقیه.
واسه درک اثر ورزش بر کاهش وزن، درک رابطه بین ورزش و مصرف انرژی مهمه.
بدن شما انرژی رو در سه راه (هضم غذا، ورزش و حفظ کارکرد بدن مانند ضربان قلب و تنفس شما) صرف می کنه .
در حالی که رژیم، مصرف کالری رو کم می کنه اندازه سوخت و ساز رو پایین می آورد که از دست دادن وزن رو به تاخیر میندازه در مقابل، نشون داده شده ورزش منظم واسه افزایش اندازه سوخت و ساز شما که دلیل سوزوندن کالری بیشتری می شه به کاهش وزن کمک می کنه.
علاوه بر این، تحقیقات نشون دادن که ترکیب ورزشای هوازی با مقاومتی می تونه دلیل ماگزیمم از دست دادن چربی و نگهداری توده عضلانی می شه و واسه نگه داشتن وزن لازمه.

3. ورزش واسه ماهیچه ها و استخون خوبه

ورزش نقش بسیار حیاتی در ساخت و نگهداری عضلات قوی و استخون اجرا می کنه.
فعالیت بدنی مانند بلند کردن وزنه وقتی که با مصرف پروتئین کافی همراه شه می تونه عضله سازی رو تحریک کنه.
دلیل اینه که ورزش به آزاد کردن هورمونایی دلیل گسترش توانایی ماهیچهاتون واسه جذب اسیدهای آمینه می شه این به رشد و کاهش سقوط یهویی کمک می کنه.
با سن بالا شدن افراد، تمایل به از دست دادن توده عضلانی و کارکرد، زیاد می شه که می تونه منتهی به صدمات و ناتوانی شه تمرین فعالیت بدنی منظم به کاهش از دست رفتن و حفظ قدرت عضلات کمک می کنه که واسه افراد سن بالا لازمه.
هم اینکه، وقتی شما جوونین ورزش به ساخت تراکم استخون کمک می کنه علاوه بر اون به پیشگیری از پوکی استخون در مراحل بعدی زندگی کمک می کنه.
خیلی مهمه ورزش با شدت بالا، مانند ژیمناستیک و یا دوومیدانی و یا ورزشای شدید عجیب و غریب مانند فوتبال و بسکتبال نشون داده شده که واسه گسترش یه تراکم استخون، بالاتر از ورزشای غیر تاثیر 4. ورزش می تونه سطح انرژی شما رو زیاد کنه
ورزش می تونه یه تقویت کننده انرژی واقعی واسه افراد سالم باشه و واسه افراد با درد و رنج از بیماریای جور واجور موثره.
یه مطالعه نشون داد شش هفته ورزش منظم احساس خستگی رو در 36 نفر از افراد سالم که خستگی همیشگی رو گزارش داده بودن کم کرد.
علاوه بر این، ورزش به طور زیادی می تونه سطح انرژی واسه افراد گرفتار به سندرم خستگی طولانی (CFS) و بقیه بیماریای جدی رو زیاد کنه.
در واقع، به نظر می رسه ورزش در مقابله با CFS از درمانای دیگه، از جمله درمان پشیمون مانند آرامش و کشش و یا بدون درمان در همه، بیشتر موثره.
علاوه بر این، نشون داده شده ورزش واسه افزایش سطح انرژی در افراد گرفتار به بیماریای پیشرونده، مانند سرطان، HIV / AIDS و مریضی MS مناسبه.

5. ورزش می تونه خطر دچار شدن به بیماریای طولانی رو کم کنه

نبود فعالیت بدنی به طور منظم دلیل اصلی بیماریای مزمنه.
نشون داده شده ورزش منظم دلیل بهبود حساسیت به انسولین، آمادگی جسمی قلبی عروقی و ترکیب بدن می شه و در عین حال دلیل کاهش فشار خون و چربی خون می شه.
در مقابل، از دست دادن ورزش منظم حتی در کوتاه مدت می تونه منتهی به افزایش زیادی در چربی شکم شه که می تونه خطر دچار شدن به دیابت نوع 2، بیماریای قلبی و مرگ زودرس رو زیاد کنه.
پس، فعالیت بدنی روزانه واسه کاهش چربی شکم و کاهش خطر دچار شدن به این بیماریا پیشنهاد می شه.

6. ورزش می تونه به سلامت پوست شما کمک کنه

پوست شما می تونه مقداری استرس اکسیداتیو در بدن رو تحت تاثیر بذاره.
استرس اکسیداتیو وقتی اتفاق می افته که دفاع آنتی اکسیدان بدن نمی تونه آسیب رادیکالای آزاد به سلول رو به طور کامل بازسازی کنه این می تونه به ساختارهای داخلی خود آسیب برسونه و دلیل نابودی پوست شما شه.
حتی فعالیت بدنی شدید و کامل می تونه به آسیب اکسیداتیو کمک کنه ورزش متوسط و منظم می تونه تولید آنتی اکسیدان طبیعی بدن شما رو زیاد کنه که به مراقبت از سلولا کمک می کنه.
به همون راه، ورزش می تونه جریان خون رو تحریک و سلولای پوست رو مجبور به سازگاری کنه که می تونه به تاخیر در ظاهر پیری پوست کمک کنه.

7. ورزش می تونه به سلامت مغز و حافظه کمک کنه

ورزش می تونه کارکرد مغز رو بهتر کنه و از حافظه و مهارتای تفکر مراقبت کنه.
واسه شروع، دلیل افزایش ضربان قلب می شه که گسترش جریان خون و اکسیژن به مغز شما رو زیاد می کنه.
فعالیت بدنی منظم مخصوصا در افراد سن بالا با افزایش سن مهمه چون همراه با استرس اکسیداتیو و التهاب – تغییرات در ساختار و کارکرد مغز گسترش پیدا می کنه.
نشون داده شده که ورزش باعث می شه بخشی از مغز ( هیپوکامپ ) که واسه حافظه و یادگیری حیاتیه رشد کنه این دلیل افزایش کارکرد روان در سالمندان می شه.
در آخر، نشون داده شده ورزش تغییرات مغزی که می تونه دلیل مریضی فراموشی و اسکیزوفرنی شه رو کم می کنه.

8. ورزش می تونه به آرامش و کیفیت خواب کمک کنه

ورزش منظم می تونه به شما در استراحت و خواب بهتر کمک کنه.
با در نظر گرفتن کیفیت خواب، کاهش انرژی موقع ورزش اتفاق می افته و پروسهای بهبودی رو در طول خواب تحریک می کنه.
علاوه بر این، افزایش درجه گرما بدن که موقع ورزش اتفاق می افته بنظر میاد که دلیل بهبود کیفیت خواب می شه.
خیلی از تحقیقات در مورد اثرات ورزش بر خواب به نتیجه های برابری رسیدن.
یه مطالعه نشون داد 150 دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته می تونه دلیل بهبود 65٪ در کیفیت خواب شه.
مطالعه دیگری نشون داد که 16 هفته فعالیت بدنی دلیل افزایش کیفیت خواب می شه و 17 نفر با بی خوابی، طولانی تر و عمیق تر از گروه تماشاگر خوابیدن هم اینکه به اونا کمک کرد تا در طول روز احساس انرژی بیشتر داشته باشن.
هم اینکه به نظر می رسه درگیر شدن در ورزش منظم واسه افراد سن بالا که تمایل به مشکلات خواب دارن به درد بخور باشه.
شما می تونین با نوع ورزشی که انتخاب میکنین انعطاف پذیر باشین انگار با ورزشای هوازی به تنهایی و یا ورزشای هوازی همراه با ورزشای مقاومتی می تونه به همون اندازه به کیفیت خواب کمک کنه.

9. ورزش می تونه درد رو کم کنه

درد طولانی می تونه ضعیف کننده باشه اما ورزش در واقع می تونه به کاهش اون کمک کنه.
در واقع، واسه سالای بسیاری، پیشنهاد واسه درمان دردای طولانی به استراحت و نبود فعالیت بود با این حال، تحقیقات گذشته نشون داده که ورزش به نابود کردن درد طولانی کمک می کنه.
بررسی چندین مطالعه نشون میده که ورزش کمک می کنه تا شرکت کنندگان با درد طولانی، درد خود رو کم کنن و کیفیت زندگی رو بهتر کنه.
تحقیقات زیاد نشون دادن که ورزش می تونه به کنترل درد با وضعیت سلامت جور واجور، از جمله کمر درد طولانی، فیبرومیالژی و مشکل طولانی بافت نرم شونِه ربط داره کمک کنه.
علاوه بر این، فعالیت بدنی می تونه تحمل درد رو بالا ببره و احساس درد رو کم کنه.

10. ورزش می تونه به رفع مشکلات جنسی کمک کنه

ثابت شده که ورزش میل جنسی رو زیاد می کنه
درگیر شدن در ورزش منظم می تونه دلیل تقویت سیستم قلبی عروقی، بهبود گردش خون، ماهیچه و افزایش انعطاف پذیری شه و همه اینا می تونه زندگی جنسی شما رو بهتر کنه.
فعالیت بدنی می تونه کارکرد جنسی و لذت جنسی رو بهتر کنه و هم اینکه فرکانس فعالیت جنسی رو زیاد می کنه.
گروهی از زنان در سن 40 سالگی خود دیدن که اونا وقتی که ورزش شدید تر مانند (دویدن و وزنه برداری) داشتن ارگاسم بیشتر داشتن.
هم اینکه، در میان یه گروه از 178 مرد سالم، مردانی که گزارش زمان بیشتری از ورزش در هفته داشتن نمرات کارکرد جنسی بالاتری داشتن.
یه مطالعه نشون داد روال ساده یه پیاده روی شش دقیقه در دور و بر خونه به 41 مرد کمک کرد تا 71 درصد علائم مشکل نعوظ خود رو کم کنن.
مطالعه دیگری در 78 مردان کم جنب و جوش نشون داد که چیجوری 60 دقیقه پیاده روی در روز (سه و نیم روز در هفته، به صورت میانگین) دلیل بهبود رفتار جنسی از جمله فرکانس، کارکرد مناسب و رضایت اونا شد.
هم اینکه یه مطالعه نشون داد که زنان گرفتار به سندرم تخمدان پلی کیستیک، که می تونه میل جنسی رو کم کنه به مدت 16 هفته ورزشای مقاومتی منظم، میل جنسی در اونا زیاد شد.

مطالب در رابطه

  • بهترین ورزش واسه کاهش وزن

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *