10 تا از مفیدترین دانه های جهان (1) | حبوبات

دانه ها از جمله مغذی ترین و مقوی ترین مواد غذایی هستن که دارای خواص زیاد و زیادی هستن…

دانه ها داری رنگ، شکل و اندازه های متفاوتی هستن. دانه واقعا جنین یه گیاه س که پر از مواد مغذیه. یه گیاه زمان بسیاری رو واسه تولید دانه صرف می کنه. به خاطر همین دانه ها پر از ویتامینا، مواد معدنی، پروتئینا، روغنای لازم و … هستن. نمونه هایی از دانه ها عبارت ان از تخمه کدو، تخمه هندوانه، تخمه آفتابگردان، شاهدانه، کنجد و … . طی دو مقاله شما رو با 10 تا از سالم ترین دانه ها روی کره زمین آشنا می کنیم. دانه ها، مغزهای روغنی و حبوبات از جمله مقوی ترین و مغذی ترین مواد غذایی هستن. دانه ها هم اینکه دارای مقادیر زیادی کالری هستن. از خیلی از دانه ها روغن استخراج می شه، بسیاری به عنوان ادویه و عرقیجات مصرف می شن و بعضی به عنوان افزودنی غذایی کاربرد دارن.

چیجوری دانه ها رو مصرف کنیم؟
دانه ها رو میشه به صورت خام مصرف کرد. اگه دانه ها تحت گرما قرار گیرند تولید مواد سمی می کنن. ویتامینا، مواد معدنی و روغن اونا تغییر شکل میده. اگه این دانه ها رو سرخ کنیم اونا از شکل مواد غذایی زنده به مواد مرده تبدیل می شن. پس تلاش کنین دانه ها رو به صورت خام و غیر بوداده استفاده کنین و از دانه هایی که با پوششی از نمک یا شکر پوشونده شدن دوری کنین.

دانه های انار
واحد جانشینی: نصف یه فنجون
انار پر از آنتی اکسیدانههاه. پس می تونه بدن شما رو در برابر رادیکالای آزادی که باعث پیری زودرس می شن مراقبت کنه. به بیانی ساده تر مصرف آب انار باعث پمپ کردن اکسیژن به خون شما می شه. آنتی اکسیدانهها با رادیکالای آزاد مقابله می کنن و از لخته شدن خون پیشگیری می کنن. انار پر از پلی فنل هاس. پلی فنل یکی از شکلای جور واجور آنتی اکسیدانههاست که خطر دچار شدن به سرطان و بیماریای قلبی رو کم می کنه. آب انار دارای مقادیر زیادی تانن، آنتوسیانینا، اسید الاژیک و … هستش و مقادیر آنتی اکسیدان اون بسیار بیشتر از آب انگور قرمز و چای سبز است. دانه های انار پر از ویتامین C و پتاسیمه. هم اینکه کالری کمی داره (80 کالری در هر واحد جانشینی) و

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *