10 تغییر در رژیم غذایی برای افزایش عمر شما | تغذیه سالم

10 تغییر در رژیم غذایی واسه افزایش عمر شما

ما میخوریم تا زندگی کنیم، اما باید بخوریم تا طولانی تر زندگی کنیم باید یه رژیم غذایی سالم داشته باشیم با اتخاذ عادات غذایی سالم می تونیم به افزایش طول عمر کمک کنیم چاقی دلیل شماره یه مرگ، در آمریکا س. مطمئن شین که شما بیشتر از انداره غذا نمی خورید تا وزن سالم شما حفظ شه.

اگه شما کمبود وزن یا اضافه وزن دارن، و یا ترس از یکی از این دو، با دکتر خود مشورت کنین. اونا می تونه به شما در تنظیم یه رژیم غذایی سالم کمک کنن اگه شما می خواید بدونین که  از نظر سلامتی سالم هستین باید BMI خود رو محاسبه کنین. BMI 18.5 کم وزن در نظر گرفته شده ، 18.5 – 24.9 طبیعی ، 25 تا 29.9 اضافه وزن و BMI بالاتر از 30 چاق در نظر گرفته شده. این 10 تغییر در رژیم غذایی می تونه به شما کمک کنه تا زندگی طولانی تر داشته باشین

در موقعیتا گوشت کمتر استفاده کنین

یه مطالعه از دانشگاه Loma لیندا در کالیفرنیا به این نتیجه رسیدن که آدمایی که گوشت بسیار کمی  مصرف می کنن زندگی طولانی تر دارن. نه فقط گیاه خواران چربی اشباع شده کمتری مصرف می کنن بلکه اونا بیشتر از حبوبات کامل، میوه ها و سبزیجات، که پر از ویتامینا، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستن می خورن.

اوکیناوایی غذا بخورین

آدمایی که در اوکیناوا، جنوبی بخشی از ژاپن زندگی می کنن دارای طول عمر فوق العاده طولانی و کم خطر واسه بیماریای مربوط به سن شناخته شدن. تحقیقات نشون میده خیلی از موفقیتا در طول عمر اونا به دلیل روش زندگی سالم یعنی رژیم غذایی اوکیناوایی ( خوردن کالری کمتر از فرهنگای دیگه) اما رژیم غذایی اونا متراکم و بسیار مغذیه. به طور خاص، اونا مقدار خیلی از پنیر سویا غنی از پروتئین ( که ممکنه به پیشگیری از سرطان پستون و بیماریای قلبی کمک می کنه ) و سیب زمینی شیرین غنی از بتا کاروتن و ویتامین C مصرف می کنن.

خوردن برشایی از هندوانه

هندوانه دارای لیکوپن بالاییه لیکوپن یه ماده غذایی شناخته شده به درد بخور واسه مقابله با سرطان و مریضی قلب است. اونو در دمای اتاق ذخیره کنین به دلیل پژوهشی در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی که نشون میده هندوانه در دمای اتاق لیکوپن بیشتری نسبت به زمان سرد بودن تولید می کنه.

خوردن بیشتر چربیای ( خوب )

شکلای جور واجور چربیای ( تک اشباع ) می تونه به کاهش کلسترول بد خون کمک کنه مصرف کلسترول خوب رو زیاد کنین و خطر دچار شدن به آترواسکلروز رو کم کنین. غذاهای شامل چربی تک اشباع عبارتند از: آجیل، زیتون، روغن، و آوکادوه.

کاهش سرعت غذا خوردن

آدمایی که یواش تر غذا می خورن نسبت به آدمایی که با عجله غذا می خورن خیلی راحت می تونین زمان سیری رو تشخیص بدن هم اینکه آدمایی که یواش تر غذا می خورن کمتر غذا می خورن و تحقیقات نشون میده که آدمایی که رژیم غذایی کم کالری دارن طولانی تر زندگی می کنن.

مصرف مقداری قره قاط

قره قاط در آمریکای شمالی، به عنوان بهترین راه طبیعی واسه جلوگیری از عفونتای دستگاه ادراری شناخته شده هم اینکه ممکنه به زندگی طولانی کمک کنه. تحقیقات انجام شده در مگسای میوه نشون میده که میوه توتی می تونه طول عمر رو زیاد کنه.

مصرف ماهی

قلب سالم اسیدای چرب امگا 3S کلسترول بد رو کاهش  میده و به بدن در مقابله با التهاب کمک می کنه. و خطر دچار شدن به سرطان و حمله قلبی رو کم می کنه. بهترین منابع این چربی عبارت از ماهیای چرب مثل ( ماهی آزاد، شاه ماهی و یا قزل آلا ) هستش. اگه شما نمی تونین ماهی بخورین تلاش کنین دانه کتون زمینی، اسفناج و یا گردو استفاده کنین.

خوردن میوه و سبزیجات بیشتر

ویتامین C ممکنه سلولای بدن رو از رادیکالای آزاد مضر مراقبت می کنه. بدیش اینه، ویتامین C محلول در آبه و بدن ما اونو ذخیره نمی کنه. به خاطر بالا نگه داشتن سطح اون، شما نیاز به خوردن میوه ها و سبزیجات به طور مرتب، چند بار در روز دارین در وعده های غذایی خود پرتقال رو با صبحونه، سالاد اسفناج خوشمزه رو با ناهار و کلم بروکلی بخار پز رو با شام استفاده کنین.

فیبر دریافتی رو زیاد کنین

تحقیقات از مجله تغذیه بالینی آمریکایی می فهمه که خوردن فیبر بیشتری خطر دچار شدن به مریضی عروق کرونر قلب رو کم می کنه. روزانه 25 تا 35 گرم پیشنهاد می شه اما بیشتر آمریکاییا کمتر از نصف این مقدار رو می خورن.

برنج قهوه ای استفاده کنین

پوشش خارجی برنج قهوه ای ( که از برنج سفید حذف شده ) دارای مقدارزیادی از عناصر کم مصرف که با پیری مقابله می کنن کشاورزان دهاتی در آسیا، که برنج قهوه ای می خورن نسبت به ساکنان شهرها که بیشتر برنج سفید می خورن بیشتر زندگی می کنن برنج قهوه ای هم دارای منیزیم، که ممکنه استرس رو کم می کنه و دارای دو فیبر پایین آورنده کلسترول از برنج سفیده.
مطالب در رابطه

  • غذای سالم
  • تقویت بدن با مواد غذایی
  • چند تا نکته مهم واسه سلامتی مردان
  • چکاپ سلامتی واسه افراد در هر سنی لازمه
  • 10 ماده غذایی سالم واسه افزایش انرژی شما

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *