10 تغییر کوچولو برای کاهش وزن ! | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

 

 

10 تغییر کوچولو واسه کاهش وزن !

 

تموم بحث کنترل وزن، ایجاد تغییرات کوچکیه که بشه واسه همیشه با اونا زندگی کرد. ۱۰ عادتی  رو که می تونن رویای شما رو در رسیدن به کاهش وزن به واقعیت تبدیل کنن رو بشناسین.

 

خیلی از افراد چاق بدنبال راه حلی واسه مشکل چندین ساله زیاد شدن وزن خود می گردن. در این راه چه بسا راه حلهای معجزه آمیزی که با زندگی عادی در تضاده رو هم امتحان می کنن. اما واقعیت آنست که سنگ بزرگ علامت نزدنه، بلکه باید بدونیم ایجاد تغییرات کوچیک می تونه منتهی به ایجاد تفاوتای بزرگ شه . تموم بحث کنترل وزن، ایجاد تغییرات کوچکیه که بشه واسه همیشه با اونا زندگی کرد .

 

به محض این که این تعدیلات کوچیک رو در روش زندگی خود پیاده کنین، می بینین که چیجوری می تونن مقادیر بزرگی از کالری رو ذخیره کرده و باعث کاهش وزن شید . اینجا ۱۰ عادتی رو که می تونن رویای شما رو در رسیدن به کاهش وزن به واقعیت تبدیل کنن آوردیم :

 

۱. عادات غذایی خود رو آزمایش کنین

 

نگاهی به دور و بر بندازین، تشخیص رفتارهایی که می تونین تغییرشون بدین آسون هستش ، تغییراتی که می تونن کالری بزرگی رو ذخیره کنن.

 

۲. اگه در رسیدن به برنامه شکست می خورید، برنامه ای واسه زمان شکست بریزین

 

شما به یه روش هدف دار واسه وعده ها و میان وعده های غذایی خود نیاز دارین . میان وعده های سالمی رو واسه زمانایی از روز که میدونید گرسنه میشین و ممکنه از برنامه غذایی خود منحرف شید، در نظر بگیرین.

خیلی از ما خستگی روزانه محل کار رو در عصر با خوردن بیخود جبران میکنیم. اگه هم یه روز به هر دلیلی از رژیم غذایی خود عدول کردین و یا در مهمانی و یا یه سفر با خوردن زیادتر از اندازه زیاد شدن وزن پیدا کردین برنامه ای واسه برگشت به تغذیه سالم واسه خود طراحی کنین.

 

۳. همیشه با شکم پر به خرید برید

 

رفتن به فروشگاه مواد غذایی در وقتی که گرسنه اید ، نسخه ای واسه یه فاجعه س . از روی یه لیست آماده خرید کنین در این صورت خریدهای آنی در کمترین حد قرار می گیرن . درست غذا خوردن با موجود بودن مواد غذایی سالم در یخچال و آشپزخانه شروع می شه .

 

۴. وعده های غذایی منظم داشته باشین

 

بهترین زمانا رو واسه وعده های غذایی خود که سازگارترین حالت با زندگی شما هستش، مشخص کرده و اونا رو حفظ کنین . وعده های غذایی منظم کمک به پیشگیری از ناخنک زدن می کنن .

 

۵. غذای خود رو پشت میز و از بشقاب بخورین

 

خوردن غذا از داخل بسته بندیشون و در حالت وایس تاده قابل فراموشیه . شما می تونین با نشستن، به زیادتر از اندازه خوردن پایان بدین و هوشیارانه از غذای خود لذت ببرین .

 

۶. غذا رو در ظروف مربوط به هر فرد سرو کرده و مابقی رو به ظرف روی اجاق برگردونین

 

ظروف غذای پر از غذای روی میز درخواست خورده شدن دارن و قدرت اراده باورنکردنی لازمه که بشه واسه چند ثانیه به داخل اونا شیرجه نرفت. پس قبل از شروع به غذا مخصوصا در مهمانیها نوع غذا و اندازه اونو واسه خود در نظر بگیرین.

 

۷. آهسته غذا بخورین، هر لقمه رو خوب بجوید و از طعم غذا لذت ببرین

 

یادتون باشه که حدود ۱۵- ۲۰ دقیقه زمان می بره تا مغز شما سیگنال سیر شدن شما رو به شکم شما صادر کنه . تلاش کنین از قاشقهای کوچکتر و یا چنگال استفاده کنین و به چنگال خود دربین لقمه ها استراحت بدین. از خوردن نوشیدنی و آب در بین غذا خوردن دوری کنین چون که باعث می شه حجم بالاتری مواد غذایی تو یه وعده دریافت کنین.

 

۸. غذا خوردن جلو تلویزیون و هنگام تماشای فیلم رو یادتون بره

 

بدن شما هر ماده غذایی رو که دریافت می کنه به عنوان کالری دریافتی محاسبه می کنه. خیلی از ما موقع تماشای تلویزیون توجهی به آین که چه حجم ماده غذایی رو  می خوریم نداریم.

 

۹. اگه شما در بین روز از تنقلات استفاده می کنین، انتخاب درستی داشته باشین

 

خیلی از افراد چاق شاید در وعده های غذایی اصلی خود جوری زیاده روی ننمایند ولی موقع خوردن تنقلات توجهی به اندازه دریافتی خود ندارن. بیشترتنقلات موجود در بازار شامل قندهای ساده و هم چربیای مضر هستن. از میوه جات، و یا میوه های خشک شده در میان وعده استفاده کنین.

 

۱۰. روز خود رو با صبحونه شروع کنین. صبحونه مهم ترین وعده غذایی روزه

 

بعد از یه استراحت طولانی شبونه بدن شما به سوخت نیاز داره تا متابولیسم شما رو به راه انداخته و انرژی مابقی روز رو به شما بده . خیلی از افراد چاق تصور می کنن که با نخوردن صبحونه می تونن در دریافت کالری خود صرفه جویی کنن. ولی واقعیت آنست که این افراد حجم بیشتر کالری رو در ساعات عصر دریافت می کنن. علاوه بر اون در سوخت و ساز طبیعی بدن مشکل ایجاد کرده که نتیجه ای جز چاقی بیشتر نداره.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *