10 تغییر کوچک که تفاوتی بزرگ ایجاد می کند | بیماری

:
10 تغییر کوچیک که فرقی بزرگ بوجود میاره

:

سایت مردمون: وقتی می خواین چیزی رو در زندگی تون تغییر بدین، به نظر سخت میاد. چه ۲۵ کیلو کم کردن از وزنتون باشه، چه تغییر کار، شروع یه بیزنس جدید یا خونه تکونی، خودتون می دونین که باید این تغییر رو انجام بدین ولی شروع کردن خیلی سخته.چیزی که باید بدونین اینه که لازم نیس از همون اول کار تغییراتی بزرگ بسازین. تغییرات کوچیک و ساده معمولاً بهترین راه واسه پیش رفتن هستن چون پایدار و قابل کنترل ان و بعد از کمی تلاش واسه اونا زود خسته نمی شین.
۱. ساعتتان رو نیم ساعت زودتر کوک کنین.

هیچوت وقت کافی تو یه روز دارین، مخصوصاً وقتی می خواین کاری جدید شروع کنین. شاید دوست داشته باشین یه داستان بنویسین، ورزش کنین وقتی واسه دعا و مدیتیشن بذارین.به جای اینکه برنامه روزانه تون رو شلوغ کنین، به چه دلیل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار نشید؟ یه نیم ساعت اضافه همه چیز رو درست می کنه.
۲. قبل از شام ۲۰ دقیقه پیاده روی کنین.
هممون میدونیم ورزش کردن چقدر مهمه، مخصوصاً واسه بالا بردن سطح انرژی و پایین آوردن احتمال دچار شدن به بعضی مریضیا. ولی واقعاً چند درصد از ما تلاش می کنیم ورزش رو به شکل یه عادت در زندگی مون درآوریم؟به جای اینکه با یه برنامه سخت و غیر قابل تحمل شروع کنین که شایدً یه یا دو هفته هم بیشتر قدرت انجام اونو دارین، به دنبال یه تغییر کوچکتر باشین: ۲۰ دقیقه پیاده روی در روز قبل از شام رو به برنامه تون اضافه کنین. می تونین تا سوپر مارکت محل برید و سبزجیات موردنیازتان رو بخرین یا چند دور داخل کوچه بالا و پایین برید.
۳. همیشه یه بطری آب روی میزتون باشه.

شایدً بارها شنیدین که باید روزی ۸-۶ لیوان اب بخورین ولی واقعاً اونو رعایت می کنین؟یکی از آسونترین روشای واسه نوشیدن آب بیشتر در طول روز اینه که همیشه یه بطری آب روی میز کارتون داشته باشین. اگه آب در دسترستان باشه احتمال اینکه اونو بخورین بیشتر هستش چون خیلی وقتا حتی بااینکه تشنه تون شده، ولی واسه آوردن آب تنبلی می کنین.
۴. ریموت کنترل تلویزیون رو جایی مخفی کنین (و یه کتاب روی میز جلوی مبل تون باشه).

تماشا کردن تلویزیون هیچ اشکالی نداره، ولی واسه خیلی از ما تلویزیون به یه فعالیت همیشگی تبدیل شده. خیلی ساده س! که وقتی از سر کار به خونه میاید، روی مبل لم بدین و بدون هیچ فکری ریموت کنترل تلویزیون رو در دست بگیرین.اگه می خواین این عادتتان رو تغییر بدین، ریموت کنترل تلویزیون رو جایی دیگه بذارین. اونو تو یه کابینت یا طاقچه بالا و دور از دسترس مخفی کنین. اینطوری واسه تماشای تلویزیون باید یه تصمیم جدی تر بگیرین.می تونین یه کتاب هم روی میزتون داشته باشین که براتون جانشین تماشای تلویزیون شه.
۵. ناهارتان رو واسه سر کار بسته بندی کنین.

تلاش دارین پول پس انداز کنین و سالم غذا بخورین؟ پس از خوردن ساندویچای بیرون دوری کرده و خودتون ناهارتان رو آماده کنین.اینکه خودتون در خونه واسه خودتون ساندویچ درست کنین فقط چند دقیقه از وقتتون رو میگیره ولی عوضش هم هزینه کمتری داشته و هم می تونین از موادغذایی سالم واسه خودتون استفاده کنین و اندازه چربی و پروتئین و کالری مصرفی تون رو کنترل کنین.
۶. کافی شاپ رفتن هاتون رو کمتر کنین.
خیلی از ما عادت داریم هر روز سر راهمون به محل کار صبحونه مون رو از کافی شاپا جفت و جور کنیم. شایدَ قبل ترها روزهایی که وقت واسه درست کردن صبحونه نداشتین، این کار رو به عنوان تفریح و تنوع انجام دادین ولی کم کم براتون به شکل عادت دراومده.چند هزار تومن در روز شاید زیاد به نظر نرسه ولی طی یه سال مبلغ زیادی می شه. به چه دلیل همین پولایی که هر روز واسه قهوه یا صبحونه تون به کافی شاپا می دین رو در حسابی پس انداز نمی کنین تا ببینین آخر سال چیجوری مبلغ زیادی براتون می شه.
۷. به جای لامپای معمولی از لامپای کم مصرف استفاده کنین.
خیلی از ما دوست داریم کاری در جهت حفظ محیط زیست انجام بدیم ولی نمی دونیم از کجا باید شروع کنیم. یکی از آسونترین راه ها اینه که همه لامپای مصرفی تون رو با لامپای کم مصرف جانشین کنین. این لامپا نه فقط واسه محیط زیست بهتر هستن، در پولتون هم صرفه جویی کرده و قبض برقتون تغییر زیادی داره.اگه در گذشته از این چراغا استفاده کرده ولی به خاطر کم بودن اندازه نور اونا رو کنار گذاشته اید، دوباره امتحان کنین، تکنولوژی اونا طی این چند سال پیشرفت خیلی عجیبی داشته.
۸. لیستی از موادغذایی موردنیازتان جفت و جور کنین.

بیشتر از وقتی که باید در فروشگاه های موادغذایی وقتی می ذارین؟ بعد از این همه وقت گذاشتن وقتی به خونه میاید می ببینن بعضی چیزها رو از یاد بردین؟در این مورد کمی برنامه ریزی واقعاً کمکتون می کنه. به چیزایی که می خواین در طول اون هفته بخورین فکر کنین و لیستی از موادغذایی که لازمه بخرین جفت و جور کنین. فقط پنج یا ده دقیقه زمان می بره ولی در مقدار خیلی از وقتی که در فروشگاه ها تلف می کنین، صرفه جویی می کنه.
۹. کارایی که عقب میندازین رو انجام بدین.
هممون خیلی کارا رو عقب میندازیم، چه یه تماس تلفنی باشه، چه مرتب کردن میز کارتون، برطرف کردن چنر مشکل کوچیکی که در خونه هست و …اگه بدونین با انجام دادن همین کارای کوچیک و خط زدن اونا از لیست کارای روزانه تون چقدر احساس خوبی پیدا می کنین، متعجب میشین. هر روز یه کار رو انتخاب کرده و انجامش بدین: شاید فقط چند دقیقه از وقتتون رو بگیره ولی بعد از یه یا دو هفته می بینین یه عالم از کارایی که انرژی تون رو می گرفت رو انجام دادین.
۱۰. از کسی تشکر کنین.

این تغییر اونقدر کوچکه که ممکنه تصور کنین اصلاً ارزش انجام دادنش رو نداره. ولی به ما اعتماد کنین، واقعاً ارزشش رو داره. اینکه هر روز از کسی تشکر کنین، چه یکی از همکارانتون باشه، یا یکی از دوستان یا اعضای خونواده، تاثیر مثبت قابل توجه ای بر روابط و شادی خودتون داره.به این فکر کنین که چقدر وقتی کسی زحمتی که کشیده ای رو متوجه شده و قدردان اون باشه احساس خوبی به شما میده. با یه «متشکرم» گفتن ساده می تونین همون حس رو به بقیه منتقل کنین.شما چه تغییرات کوچیک ولی موثر دیگری می شناسین که به این لیست اضافه کنین؟ نظراتتون رو به لیست ما اضافه کنین.

منبع : برترینا

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *