10 توصیه برای آشپزی سالم | تغذیه سالم

10 پیشنهاد واسه آشپزی سالم

آشپزی سالم آسونترین روش ممکن واسه اینه که سالم زندگی کنین و از دوا و دکتر دور بمونین.

اول از همه بهتره قبول کنیم که آشپزی هنره و آدمایی که این هنر رو خوب می دونن خدمت زیادی به سلامتی خود و دور و بریا شون می کنن. آشپزی سالم آسونترین روش ممکن واسه اینه که سالم زندگی کنین و از دوا و دکتر دور بمونین. از این گذشته جفت و جور غذاهای خوشمزه و سالم لذت زندگی رو هم بیشتر می کنه. البته منظورمون این نیس که حتماً باید یه سرآشپز حرفه ای باشین. همین که مواد غذایی رو بشناسین و به بهترین و سالم ترین وجه از اونا استفاده کنین یه آشپز حرفه ای به حساب میاید. بهتره آشپزخانه تون پر از مواد غذایی سالم مانند میوه، سبزیجات، دانه های کامل باشه. در عین حال تا جایی که می تونین سسای چرب و روغنای ناسالم و چیزای دیگه ای به جز اینا رو از بخش امپراتوری خود دور کنین. 10 پیشنهاد واسه آشپزی سالم تر براتون داریم. با ما همراه باشین.

 

١- در انتخاب روغنا دقت کنین

باید بدونین که همه روغنا و چربیا مضر نیستن. اگه می خواین از روغنای سالم واسه آشپزی استفاده کنین باید به سمت چربیای اشباع نشده مانند روغن زیتون برید. بهتره تا جایی که می تونین دور چربیای اشباع شده مانند کره رو خط بکشین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که حتی از روغنای سالم هم با احتیاط استفاده کنین. منظورمون اینه که در مصرف اونا زیاده روی نکنین. به خاطر اینکه روغنا کلا پرکالری هستن و مصرف بیشتر از اندازه اونا باعث چاقی می شه.

 

٢- مواد غذایی طبیعی غیر فراوری شده رو در الویت بذارین

به جای خرید اجناس غذایی فراوری شده و صنعتی از مواد غذایی طبیعی استفاده کنین. دانه های کامل مانند برنج قهوه ای و بلغور سالم تر بوده و شامل فیبر، ویتامین B، منیزیم، زینک و مواد مغذی لازم بدن هستن که سلامتی شما رو تضمین می کنن.

 

٣- آشپزی سالم با میوه و سبزیجات ممکن می شه

متأسفانه در دنیای صنعتی و شلوغ امروز بیشتر مردم به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی خورن. تلاش کنین روزانه بین 5 تا 13 میوه و سبزیجات جور واجور استفاده کنین. میوه و سبزیجات رنگی رو در الویت بذارین. به خاطر این که شامل آنتی اکسیدانا و ویتامینای بیشتری هستن.

 

۴- گوشت قرمز همه کاره آشپزخانه نیس

گوشت قرمز

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *