10 توصیه برای تهیه یک صبحانه مغذی | تغذیه سالم

۱۰ پیشنهاد واسه جفت و جور یه صبحونه مغذی ، که به توضیح زیر هستن.

۱. فرنی و شکلای جور واجور توت ها: واسه جفت و جور فرنی از جو و شیر خامه گرفته استفاده کنین و بعد به اون شکلای جور واجور توتا مانند؛ توت فرنگی، تمشک و ذغال اخته اضافه کنین.

۲. لوبیا با نون تست: لوبیا شامل بافتای حل شدنیه که مدت طولانی تری شما رو سیر نگه می داره و به شما در مدیریت کردن وزنتون کمک می کنه. لوبیا رو به همراه نون تست و مقداری کره بخورین.

۳. نون شیرینی حلقوی به همراه پنیر خامه ای کم چرب و ماهی آزاد دود داده شده: نون شیرینی حلقوی شامل کربوهیدرات نشاسته ایه که به بدن انرژی لازم واسه جنب و جوش رو میده. ماهی آزاد دود داده شده شامل روغن امگا ۳ه.

۴. میوه و ماست: به وعده صبحونه خود ماست رژیمی و مقداری میوه اضافه کنین. مصرف ماست واسه سلامتی استخونا و دندونا لازمه.

۵. گوجه فرنگی، لوبیا، قارچ و نون تست: این مواد مغذی انرژی لازم واسه فعالیت بدن رو تامین می کنن.

۶. نون فانتزی و میوه: نون فانتزی شامل مقادیر زیادی نشاسته س. به جای مالیدن کره روی اون از میوه استفاده کنین.

۷. شیر سویا یا شیر کم چرب: موزلی به سبک سوییسی شامل پودر شیره که اندازه کلسیم صبحونه رو زیاد می کنه به این صبحونه شیر سویا با کلسیم غنی شده اضافه کنین.

۸. آب میوه خالص و غذای غله ای غنی شده با آهن: نوشیدن یه لیوان آب میوه مانند گریپ فروت و یا آب پرتقال به همراه ویتامین C موجب آسون کردن در جذب آهن می شه.

۹. مصرف جانشینا: اگه نتونستید یه صبحونه کامل بخورین تلاش کنین میوه هایی مثل شکلای جور واجور توتا، سیب و موز به همراه مقداری شیر استفاده کنین.

۱۰. نیمرو یا تخم مرغ آب پز شده روی نون تست: خوردن تخم مرغ آب پز شده و یا نیمرو به همراه کمی شیر، پروتئین لازم بدن رو تامین می کنه.

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *