10 توصیه برای حفظ سلامت مغز | بیماری

: مجموعه: پیشگیری بهتر از درمان

: 10 پیشنهاد واسه حفظ سلامت مغز

 

10 قدم رو واسه بهبود سلامت مغز
بنا به اعلام اتحادیه پژوهشای مغزی آمریکا، واسه حفظ سلامت مغز و جلوگیری از نقصان شناختی به وجود اومده به وسیله سن، اقدامات زیادی میشه انجام داد.

شرکت در فعالیتای گروهی:

. گذروندن وقت با دوستان، انجام کارای داوطلبانه و مسافرت می تونه شما رو فعال و سالم نگه داره.

 

فعال نگه داشتن ذهن:

واسه حفظ سلامت مغز باید ذهن رو فعال نگه داشت. آموختن یه زبون یا مهارت نوین، حل کردن جدول کلمات متقاطع، رفتن به کلاسای آموزشی و یا یادگیری رشته های هنری می تونه ذهن شما رو فعال نگه داره.

 

رژیم غذایی سالم واسه مغز:

رژیم غنی از اسیدای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، میوه ها و سبزیا و ویتامین ب و اندازه متعادلی از مواد نشاسته ای یا کربوهیدراتای پیچیده، سلامت مغز رو حفظ می کنه.

 

خواب کافی:

نداشتن خواب کافی می تونه اثراتی منفی بر سلامت مغز داشته باشه.

 

ورزش و فعالیت بدنی منظم:

واسه حفظ سلامت مغز ورزش و فعالیت بدنی فراموش نشه. در واقع ورزش می تونه گردش خون رو فعال کنه، توازن و هماهنگی بدن رو بهتر کنه و به جلوگیری از مریضی هایی که خطر زوال عقل یا دمانس رو می افزایند، مانند مریضی قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کنه.

 

واسه حفظ سلامت مغز حتما ورزش و فعالیت بدنی رو در برنامه خود بذارین

 

کاهش استرس:

واسه داشتن مغزی سالم باید شرایط استرس زا  رو کم کنین. شرکت در تمرینای یوگا، گذروندن وقت با دوستان یا انجام بقیه فعالیتهای کاهنده استرس به حفظ توانایی یادگیری و قدرت حافظه کمک می کنه.

 

مراقبت در برابر آسیبای مغزی:

به سر گذاشتن کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی در بین رانندگی با موتور و ماشین به دوری از آسیب خوردن مغز که می تونه با افزایش خطر زوال عقل یا دمانس همراه باشه کمک کنه.

 

دوری از عادتای ناسالم:

واسه حفظ سلامت مغز باید از عادات بد و ناسالم دوری کنین. سیگار کشیدن و داروهای روانگردان می تونن باعث افزایش خطر دچار شدن به دمانس و نابودی قدرت شناختی شن.

 

کنترل مشکلات بهداشتی:

حفظ وزن متناسب، ورزش کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی و کنترل کردن استرس می تونه به کاهش خطر دچار شدن به مریضیایی که بر مغز تاثیر می ذارن مانند دیابت، مریضی قلبی، فشار خون بالا کمک کنه.

 

توجه به سابقه بیماریا در خونواده:

اگه با در نظر گرفتن سابقه خانوادگیتان در برابر دچار شدن به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستین، با دکتر تون در مورد روش های حفظ سلامت مغز و جلوگیری یا کند کردن پیشرفت نابودی قوه شناختی مشورت کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *