10 توصیه ساده برای تناسب اندام و رژیم غذایی(قسمت دوم) | تغذیه سالم

در قسمت قبل به این اشاره کردیم که تناسب اندام و داشتن رژیم غذایی اهمیت زیادی داره. در این مقاله توضیح درباره روشای تناسب اندام رو ادامه میدیم.

در قسمت قبل به این اشاره کردیم که تناسب اندام و داشتن رژیم غذایی اهمیت زیادی داره. در این مقاله توضیح درباره روشای تناسب اندام رو ادامه میدیم.

ریتم خود رو انتخاب کنین!

دویدن با موزیک یه روش عالیه. اما مراقب باشین صدای موسیقی اونقدر بلند نباشه که صدای محیط مثل عبور و مرور ماشینا رو متوجه نشید. واسه اینکه پلی لیستی مناسب انتخاب کنین فکر کنین کدوم ترکا شما رو به حرکت مجبور می کنه. اندرو کاستر میگه : جالبه که بدونین بعضی ورزشکاران از موزیکای آرامش بخش مثل سمفونیای ملایم واسه تمرینای سخت استفاده می کنن. پس اصلا لزومی نداره موزیک انتخابی شما ریتمیک و پر جنب و جوش باشه. فقط کافیه به شما حس خوبی رو منتقل کنه.

چه زمان یاد ترازو کنیم؟!(چه زمان خود رو وزن کنیم؟! )

یه هفته کامل رو رژیم بودین و حالا زمان سنجشه. حالا هنگام بررسی اندازه پیشرفته تا مطمئن شید کالری اضافه ای ذخیره نکردین. به گفته نیوجنت بهتره صبح هنگام خود رو وزن کنین. یعنی درست قبل از خوردن و نوشیدن و قبل از انجام فعالیتای روزانه خود… هم اینکه واسه اینکه عددی واقعی داشته باشین تلاش کنین همیشه در ساعتی مشخص امتحان وزن رو انجام بدین. چه سنجشای روزانه و چه سنجشای هفتگی.

سهم بشقاب خود رو کنترل کنین!

استیک شما بیشتر از نصف بشقاب رو پر کرده؟ نیوجنت پیشنهاد می کنه: درباره نصف کردن اون فکر کنین ! این بهترین راه س واسه اینکه نیمی دیگه رو از سبزیجات یا مخلوط سبزی و میوه های تازه پر کنین. 

خوب بخورین ، عالی بدوید

 وقتی که لازمه 5 تا 10 کیلومتر دوندگی داشته باشین، مطمئنا مهمه که تغذیه روز به چه شکل انجام بشه. تغذیه ای که هم شما رو شارژ نگه داره و هم خوب هضم شه. با اینکه واسه هرکی فرق داره اما ما همیشه با یه صبحونه پر کربوهیدرات مثل یه کاسه جو دو سر و میوه یا تیکهای نون تست به همراهی کره بادام زمینی شانس خوبی داریم. اندرو کاستر پیشنهاد می کنه حدود دقیقه قبل از گرم کردن واسه دویدن بین 200 تا 250 کالری استفاده کنین. اندرو اضافه می کنه هم اینکه قهوه واسه کارکرد ورزشکاران خیلی خوبه و دلیل هوشیاری بیشتر و بعضی وقتا افزایش انرژی هم می شه.

تقلب در رژیم آنقدرا هم بد نیس

واسه بستنی بزرگی که در جشن تولد میل کردین احساس گناه می کنین؟ نگران نباشین! واسه یه پوند چاق شدن مقدار خیلی زیادی کالری باید ذخیره شه! پس در واقع یه روز خلاف رژیم عمل کردن ، جوری در روند کلی تغییرات وزن تأثیرگذار نیس. نیوگنت هم اینکه میگه : مهم تر کاراییه که در روز بعد و روزای بعد از اون انجام می دید! پس عقب نشینی نکنین و بکوشید روزای بعدی کالری اضافه ای که مصرف کردین رو بسوزونین . این نتیجه به طور عالی با جنب و جوش کردن بدست میاد و اصلا کم خوری راه حل سالمی نیس!

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *