تحلیل و تحلیل زنجیره ای بیت کوین: LTH ها در حال انباشته شدن هستند – آیا این یک نقطه نظر بازار نزولی است؟ – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

در تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل زنجیره‌های امروز، اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی به رفتاری دارند که بیت‌کوین بلندمدت و کوتاه‌مدت (BTC) در زمینه روند چرخه‌ای در جریان نگاه می‌کند.

آیا رفتار دارندگان بلندمدت نشان می‌دهد که بازار به پایان رسیده است و ما در بازار نزولی طولانی‌مدت داریم؟ یا فروش معمولی در اواسط چرخه است و باعث ادامه پیشرفت بعدی خواهد شد.

برای پاسخ به این سؤالات، ابتدا تعریف می‌کنیم که چه کسی را می‌توانیم یک بلندمدت در نظر بگیریم. سپس، دید که موقعیت ها چگونه بوده است توسط شرکت کنندگان بلند مدت و کوتاه مدت یک تغییر کرده است. در نهایت، به فهرستهای سود/زیان خالص نشده (NUPL) نگاه می کنیم. برای دو نوع دارند و مقایسه آنها با سطوح مشابه از چرخه های قبلی BTC.

 

دارندگان بلندمدت چه کسانی هستند؟

دارندگان بلند مدت (LTHs) گاهی اوقات “سرمایه گذر” نیز نامیده می شوند. آنها به اصطلاح زمانی کم دارند و مایلند ارزهای دیجیتال خود را برای مدت طولانی نگه می دارند. هدف آنها از خطر نوسانات دوره ای قیمت به نفع سود مطمئن تر در آینده است. LTH ها بر این باورند که در پایان روز، قیمت بیت کوین فقط می تواند افزایش یابد، بنابراین عملکردهای خود را در سطح پایین موقت نمی بندند.

دارندگان کوتاه‌مدت (STHs) به عنوان “معامله‌گران” شناخته می‌شوند، حتی اگر کارها به حرفه‌ای تبدیل نمی‌شوند. آنها به اصطلاح زمانی دارند و میل به چند برابر کردن سریع پول خود دارند. هدف آنها استفاده از روندهای پیشرفتی، هیاهوهای دوره ای و سرخوشی در بازار است تا به سودهای آنی دست یابند. STH ها روی پوزیشن های بازنده نمی مانند، اما معمولاً زمانی که ضرر از آستانه تحمل فراتر رود، آنها را می بندند.

“بنابراین، ما 155 روز را به عنوان حداقل سنی تعریف می کنیم که در نظر می گیریم یک UTXO توسط یک دارنده طول مدت (LTH) کنترل می شود. کمتر از 155 روز تعریف می شوند.»

اخیراً، این آستانه تیز تا حدودی به نفع منحنی وزنی کاهش یافته است که باعث انتقال از یک کوتاه می شود. -مدت به نگهدارنده بلندمدت روانتر و کمتر دلخواه. هر چه سکه های طولانی تری در یک UTXO معین نگهداری می شوند، سرمایه بیش تر است. طبیعتاً، هر چه کوتاه‌تر باشد، یک پیشنهاد بیشتر است.

از LTH به STH و دوباره

از نظر تاریخی، دوره‌های انباشت و رشد در موقعیت‌های سرمایه‌گذار بلندمدت، زمان نسبتا ضعیف قیمت بیت کوین بوده است. برعکس، در دوره‌هایی که سرمایه‌گذاران به طور فزاینده به فروش خود ادامه دادند. از سکه های آنها، قیمت BTC افزایش یافت.

اما برعکس برای تبلیغات کوتاه مدت صادق است. زمانی که قیمت بیت کوین افزایش می یابد، آنها خرید می کنند و به موقعیت های خود اضافه می کنند. از طرفی وقتی افت می کند، می فروشند.

با این حال، حتی در طول این افت قیمت BTC، ما در حال حاضر شاهد افزایش خرید توسط LTH هستیم. این تنها در دوره تثبیت/انباشت فعلی در حال افزایش قدرت هستند فلشنشان داده شده در نشان می دهد که موقعیت نوسانی LTH با قیمت BTC مناسب معکوس است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات اشتباه درباره گربه هاآنچه باید درباره نگهداری از گربه بدانید

در اینجا، فلش‌ها می‌دهند که نوسانات موقعیت‌های STH مستقیماً با قیمت BTC مناسب است و عملاً از آن پیروی می‌کند.

  • دارندگان بلندمدت ماه گذشته 397,487 بیت کوین خریدند.
  • دارندگان کوتاه مدت، 428,749 بیت کوین در ماه گذشته فروختند.

این تحلیلگر اضافه کرد که پس از چنین تبادل قابل توجهی – از دست ضعیف به دست قوی – ممکن است شاهد یک حرکت نزولی کوتاه مدت باشیم. با این، به نظر آنها، “فرایند انباشت تقریباً کامل است.”

آیا این آغاز یک بازار نزولی است؟

در تحلیل اخیر، Glassnode نموداری از تغییر در موقعیت های بلندمدت، به دنبال مشابهی با چرخه BTC 2016/2017. تغییر در رفتار LTH ها که به انباشتگی بازگشته اند، می تواند تصمیمی از بازار نزولی آینده باشد.

نمودار دیگری از Glassnode که LTH و STH را در سود/زیان مقایسه می‌کند، استدلال مشابهی را ارائه می‌کند. در ارزش گذاری فعلی بیت کوین، اکثر دارندگان بلندمدت هستند که در سال 2020 خرید می کنند، در سود (بنفش تیره) باقی می مانند.

در مقابل، بیشتر پول‌سازان کوتاه‌مدت ضرر دارند (قرمز روشن). برخی از آنها نیز در حال پیوستن به LTH هستند، زیرا با گذشت روزها از آستانه پنج ماه نگهداری سکه ها به طور فزاینده ای عبور کرده است.

NUPL 2013 به گاو نر امید می دهد

آخرین شاخصی که رفتار این دو نوع نگهدارنده را روشن می کند NUPL است. بیایید به نمایشهای بلندمدت آن را به طور خاص برای STH و LTH نگاه کنیم.

NUPL فعلی برای STH ها به 0.5- نزدیک می شود (خط آبی). رسیدن به این منطقه ویژه و پایین تر (دایره های زرد) معمولاً در یک بازار نازلی رخ داده است، به نه چندان طولانی پس از رسیدن به اوج چرخه ها، در هر دو سال 2013 و 2017.

 

جالب است که NUPL برای LTH دیدگاه مشابهی را ارائه می دهد. در اینجا نیز می بینیم که افت زیر مقدار فعلی نزدیک به 0.75 (خط قرمز) سیگنال قوی برای ادامه بازار نزولی (دایره های قرمز) بود.

تنها استثنا چرخه اوج دوگانه (دایره سبز) بود. در آن نقطه، دارندگان بلندمدت برای مدت کوتاهی وارد منطقه سبز باور شدند، اما به سرعت به حالت سرخوشی و ادامه بازار گاوی بازگشتند.

در هفته‌های اخیر، شاهد افزایش تجمع BTC توسط دارندگان بلندمدت‌ایم بودند. در چرخه‌های قبلی، این رفتار نشان‌دهنده یک بازار نزولی بود، اما بهتر از پایین‌ترین بازار بالقوه نیز کمک کرد.

با این حال، با توجه به شاخص NUPL برای LTH ها و STH ها، پتانسیل برای ادامه بازاری بلندمدت وجود دارد. این ظاهراً در صورتی اتفاق می‌افتد که چرخه بیت‌کوین مشابه دوره پیک دوباره 2012/2013 باشد.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/ethereum/

کاربر 6

Next Post

مواردی که قبل از خرید املاک باید در نظر بگیریم

ش بهمن 1 , 1401
  دانستن پتانسیل املاک دیجیتال، سرمایه گذاری پول خود را در آن بسیار آسان تر می کند. در حالی که برای بسیاری از سرمایه گذاران نسبتا جدید و نامشخص است، برخی از کارشناسان معتقدند که می تواند یک فرصت عالی باشد. املاک تجاری به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات […]