10 توصیه برای خرید تردمیل و دوچرخه ورزشی | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

 

 

 

واسه آدمای گرفتار و واسه آنایی که به هر دلیل منطقی یا ناموجهی دلشون نمی خواد اول صبح یا آخر شب توی پارکا بدوند یا پیاده روی کنن، تردمیل یه نعمته; البته مشروط بر این که به فکر سلامت خودشون و اتفاقا به فکر کاهش وزن و تناسب اندام خودشون باشن. مشروط بر همین شرط نامبرده، دوچرخه ورزشی هم می شه یه نعمت مدرن، که هم از کارآییای تردمیل برخورداره، هم جمع وجورتره و جای کمتری رو در منزل اشغال می کنه. اگه می خواین با اولین پولی که دستتون اومد، یه تردمیل یا یه دوچرخه ورزشی واسه خودتون یا یکی از اعضای خونواده تون بخرین، پیشنهاد می کنیم این مطلب رو بخونین بعد تردمیل یا دوچرخه ورزشی بخرین.

 

آشنایی با تردمیل

 

تردمیل یه وسیله ورزشیه که این روزا می تونین در بیشتر باشگاه های ورزشی، اونو در کنار بقیه شکلای جور واجور دستگاه های ورزشی ببینین. تردمیل یه تسمه داره که چرخش اون باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می شه. اینطوری، شما می تونین روی اون راه برید یا حتی بدوید. تردمیل ممکنه موتور داشته یا نداشته باشن. اگه نوع بدون موتور رو انتخاب کرده باشین، در واقع، نیروی وزن و فشار پاهای شما هستش که باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شه. این نوع تردمیل، دستگاهی سبکه و اگه هزینه مختصری واسه خرید این دستگاه در نظر گرفته باشین، می تونین همین نوع رو واسه ورزش در منزل خودتون انتخاب کنین. اما نوع موتوردار تردمیل، تکنولوژی پیشرفته تری داره و موتوری که در اون کار گذاشته شده به کمک عضلات شما میاد و اینطوری، شرایط مختلفی واسه دویدن یا راه رفتن واسه شما به وجود می آورد. در این دستگاه، موتور تردمیله که باعث چرخش تسمه و حرکت صفحه تردمیل می شه. شما می تونین سرعت اونو به صورت شیب دار تنظیم کنین و حالتی رو به وجود بیارین مثل این که دارین تو یه راه سربالایی راه می رید یا می دوید. این تردمیلا معمولا یه نمایشگر کامپیوتری دارن که با سیمای مخصوصی به بدن وصل می شن و می تونن ضربان قلب رو نشون بدن تا ورزشکار فهمیده باشه که شدت حرکت هاش روی تردمیل کافیه و موجب کاهش وزنش می شه یا نه. اگه به صفحه نمایشگر این تردمیلا نگاه کنین، برنامه های از پیش تعیین شده ای رو پیدا می کنین که به کمک اونا می تونین الگوی راه رفتن یا دویدن خودتون رو روی تردمیل تنظیم کنین.

 

5 پیشنهاد واسه خرید تردمیل

 

قبل از این که واسه خرید تردمیل به بازار برید، لازمه اطلاعاتی رو درباره این دستگاه به دست بیارین تا بتونین دقیقا همون یه جور رو انتخاب کنین که مناسب نیازای شما هستش:

1 ) هنگام خرید تردمیل، قبل از هر چیز دیگری به این موارد توجه کنین: جنس دستگاه، صفحه تردمیل، قدرت موتور، دست کم و بیشترین حد سرعت دستگاه، شیبی که می تونه بسازه، وزنی که می تونه تحمل کنه، بیشترین حد ساعاتی که می تونه بدون معطلی کار کنه، اندازه سروصدای موتور و امکانات جانبی.

 

2 ) اینترنت منبع مناسبی واسه کسب اطلاعات جدید درباره تردمیل و بقیه وسیله و وسایل ورزشی جدیده. شما می تونین چند مارک معتبر تردمیل رو در نظر بگیرین و سری به سایتای کارخانجات تولید کننده این اجناس بزنین. هر کدوم از این شرکتا معمولا قابلیتای دستگاه تولیدی خود رو به طور کامل در این سایت توضیح دادن و شما می تونین این قابلیتا رو با هم مقایسه کنین و تصمیم خودتون رو بگیرین.

 

3 ) حتما حواستون به استواری و امنیت دستگاهی که می خرید، باشه. تردمیل هر چقدر محکم تر و ثابت تر باشه، بهتر و مناسب تره. واسه امنیت دستگاه هم دستگیرهایی در جلوی اون تعبیه شده که می تونین هنگام پیاده روی یا دویدن روی تردمیل، دستتون رو به آرومی به اونا بگیرین. تردمیلی که هنگام دویدن روی اون احساس می کنین که صفحه اش داره در زیر پاتون می لرزه، اصلا مناسب نیس.

 

4 ) اگه به نمایندگیای مجاز فروش تردمیل سری بزنین، معمولا به نفعتون تموم می شه; چون می تونین نوعای جورواجور این دستگاه رو با هم و در کنار هم ببینین، اونا رو امتحان و با همدیگه مقایسه کنین. در این نمایندگیای مجاز، وقتی که مدلای جدیدتر تردمیل به وسیله شرکت سازنده تولید می شه و به فروشگاه می رسه، بعضی وقتا روی مدلای قدیمی تر، تخفیفای خوبی می خوره و اینطوری، می تونین یه تردمیل مناسب رو با قیمت دلخواهتون پیدا کنین. از طرف دیگه در این مراکز، کارشناسانی هستن که در انتخاب تردمیل مناسب به شما کمک می کنن. خرید از یه نمایندگی مجاز یه فایده دیگه هم داره و اون، دریافت یه گارانتی معتبره که به واسطه اون، اگه ایرادی در دستگاهتان به وجود بیاد، می تونین از تعمیرکاران شرکت مربوطه بخواین اونو برطرف کنن.

 

5 ) اگه تردمیل رو واسه منزلتون خریداری می کنین، از قبل حواستون به این موضوع باشه که فضای کافی واسه قرار دادن اون در منزلتون دارین یا نه. واسه این منظور، می تونین ابعاد فضایی رو که واسه گذاشتن تردمیل در منزلتون در نظر گرفتین، اندازه بزنین و از فروشنده بخواین دستگاهی رو به شما معرفی کنه که با فضای منزلتون موافق باشه. تردمیل رو باید در جایی از منزلتون قرار بدین که به اندازه کافی بزرگ باشه تا تموم قسمتای دستگاه روی زمین قرار بگیره و روی زمین از ثبات کافی بهره مند باشه.

 

5 نکته واسه بیشترین حد به کار گیری تردمیل

 

ورزش کردن روی تردمیل، راه و رسمی داره. واسه این که درحین راه رفتن یا دویدن روی دستگاه، دچار آسیبای عضلانی اسکلتی نشید، بهتره همیشه به این 5 نکته توجه کنین:

 

1 ) اولین قدم، اینه که بتونین روی تردمیل، وضعیت بدنی مناسبی به خودتون بگیرین; یعنی سرتون رو بالا بگیرین، عضلات گردنتون رو به طور کامل شل کنین و آروم باشین و مستقیم به جلو نگاه کنین. اگه قراره هنگام به کار گیری تردمیل به تلویزیون نگاه کنین، این تلویزیون باید در ارتفاعی نصب شده باشه که شما مجبور نباشین گردنتون رو به مدت طولانی با زاویه نگه دارین.

 

2 ) دست هاتون رو یواش یواش مشت کنین، البته نه تا حدی که دست هاتون به طور کامل منقبض شه. تلاش کنین وقتی که روی تردمیل راه می رید یا می دوید، بازوهایتان از کنار بدنتون به سمت جلو و عقب حرکت کنن و در واقع، یه جور حرکت آونگی دارا باشن.

 

3 ) پیشنهاد می شه هنگام ورزش کردن، عضلات شکمتون رو منقبض کنین.

 

4 ) راه رفتن روی تردمیل، نیاز به گامای خیلی کوتاه یا خیلی بلند نداره. پیشنهاد می شه روی تردمیل، همون طوری قدم وردارین که براتون آسون و معموله; نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.

 

5 ) پیشنهاد می شه روی نفسای خودتون تمرکز داشته باشین. تلاش کنین به صورت طبیعی نفس بکشین و بعضی وقتا که می تونین، نفس عمیق بکشین.

 

آشنایی با دوچرخه های ورزشی

 

دوچرخه های ثابت ورزشی، یه جور دیگه از دستگاه های ورزشی به حساب میان که بیشتر باشگاه های ورزشی به اون مجهزند. شما می تونین یکی از این دوچرخه ها رو هم واسه ورزش در منزل بخرین. این دستگاه، هم جای کمی رو اشغال می کنه، هم ارزون تره و هم خیلی راحت به شما امکان میده که در فضای کوچیک آپارتمانتان دوچرخه سواری کنین. توجه به بعضی نکات می تونه کمکتون کنه که در خرید دوچرخه مورد نیازتون خطا نکنین.

 

 

5 پیشنهاد واسه خرید دوچرخه ورزشی

 

1 ) اولین قدم واسه خرید یه دوچرخه ورزشی مناسب، اینه که دوچرخه تون راحت باشه. هیچ ورزشی بدتر از ورزش کردن روی یه دوچرخه سفت، محکم و ناراحت نیس. جایگاه نشستن شما باید به طور کامل راحت باشه. بعضی افراد بهتر می دونن نشیمنگاه دوچرخه شون سفت و باریک باشه ولی یه سریای دیگه، شکلای جور واجور پهن و عریض رو بهتر می دونن. پیشنهاد می شه دوچرخه ای رو انتخاب کنین که ارتفاع نشیمنگاهش به آسونی قابل تنظیم باشه تا بتونین اونو به شکلی تنظیم کنین که قدرت داشته باشین خیلی راحت دسته دوچرخه رو در دست بگیرین. پشتی صندلی دوچرخه هم باید به شکلی باشه که وقتی روی دوچرخه رکاب می زنید، به طور کامل پشت شما رو در بر بگیره.

 

2 ) همیشه بهتره دوچرخه ای رو انتخاب کنین که مقاومت رکاب هاش در برابر رکاب زدن شما قابل تنظیم باشه. اگه دوچرخه ورزشی، این توانایی رو نداشته باشه، بهتره اونو به کلی کنار بذارین و از خیر خریدش بگذرید. بعضی از شکلای جور واجور ارزون قیمت این دوچرخه ها به صورت دستی تنظیم می شن; طوری که یه جور باندهای نایلونی دور چرخای اون قرار می گیرن تا مقاومت در برابر چرخش رو زیاد کنن. پس اگه قصد خرید اینجور دوچرخه هایی رو دارین، بهتره انواعی رو انتخاب کنین که به صورت خودکار (خودکار)، مقاومت رکاب هاش در برابر پا زدن تنظیم می شه. اصلا دلچسب نیس اگه بعضی وقتا مجبور شید در بحبوحه ورزش کردن، از دوچرخه پیاده شید و مقاومت رکاب هاش رو تنظیم کنین. شما می تونین با به کار گیری صفحه مانیتوری که مقابل روی شما در دوچرخه های خودکار قرار داره، شدت ورزش کردن و الگوی دوچرخه سواری خودتون رو تنظیم کنین. روی نمایشگر این نوع دوچرخه ها برنامه های مختلفی واسه ورزش و دوچرخه سواری هست.

 

3 ) خیلی رو مخه اگه بخواین با یه دوچرخه ورزشی که حسابی سروصدا می کنه، ورزش کنین. شاید یه سروصدای کوچیک خیلی مهم نباشه ولی اگه این صداهای مزاحم، پیوسته تکرار شن; در بازده ورزش شما و در ساعاتی که روی دستگاه ورزش می کنین، شک نداشته باشین تاثیر می ذارن. دوچرخه ورزشی باید اون قدر بی سروصدا باشه که بتونین به آسونی بین کارکردن با اون، به موسیقی گوش بدین یا تلویزیون نگاه کنین.

 

4 ) دوچرخه هایی که دارای صفحه ای واسه تنظیم برنامه های ورزشی شمان، هیچ وقت شما رو از دوچرخه سواری خسته نمی کنن; چون روی این دوچرخه ها می تونین برنامه ورزشی خودتون رو تنظیم کنین و ببینین که با این روش رکاب زدن چقدر انرژی مصرف می کنین یا ضربان قلبتون در هر دقیقه چقدره. این که شما درخشش ورزش خودتون رو جلوی چشمتون ببینین، خیلی مهمه و در کارایی پایانی تون اثر مثبتی داره. شما می تونین با به کار گیری این صفحه نمایشگر، زمان ورزش کردن خودتون و فاصله ای رو که در اون رکاب می زنید و هم اینکه سرعت رکاب زدن خودتون رو تنظیم کنین.

 

5 ) پیشنهاد می شه دوچرخه ای رو انتخاب کنین که مناسب اندازه بدنتون باشه. به خصوص اگه اضافه وزنتون زیاده، بهتره این پیشنهاد رو جدی بگیرین. بیشتر دوچرخه ها به شکلی ساخته شدن که شما می تونین اونا رو واسه استفاده هر کسی با هر سایزی تنظیم کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *