10 توصیه برای هضم بهتر غذا | تغذیه سالم

10 پیشنهاد واسه هضم بهتر غذا

در این مطلب کوتاه چند پیشنهاد واسه مقابله با مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا براتون داریم. با ما همراه باشین.

 

هممون در طول زندگی با مشکلات گوارشی مواجه میشیم. مشکلاتی مثل یبوست، سوءهاضمه و سوزش معده. در این مواقع دنبال راه حلایی می گردیم تا این مشکلات ناخوشایند رو رفع کنیم. در این مطلب کوتاه چند پیشنهاد واسه مقابله با مشکلات گوارشی و هضم بهتر غذا براتون داریم. با ما همراه باشین.

 

مصرف لاکتوز رو کم کنین

احتمال داره مشکلات گوارشی شما به مشکلی به نام نبود تحمل لاکتوز مربوط باشه. یعنی این که با خوردن مواد غذایی شامل لاکتوز مانند شیر دچار مشکل شید. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم به جای شیر گاو از شیره های گیاهی مانند شیربرنج یا شیرسویا که پر از کلسیم هستن استفاده کنین.

 

پودر نارون قرمز رو امتحان کنین

بعضی از داروها مانند آنتی هیستامینا و داروهای ضدافسردگی با معده سر سازگاری ندارن. واسه آرامش ترش کردگی معده و هضم راحت تر غذا یک تا دو قاشق چایخوری پودر نارون قرمز رو تو یه لیوان آب داغ ریخته و بخورین.

 

اجناس پروبیوتیک استفاده کنین

آنتی بیوتیکا میکروبا رو از بین می برن و این وسط به باکتریای به درد بخور و بی ضرر هم رحم نمی کنن. این باکتریای به درد بخور یا پروبیوتیکا به روده ها کمک می کنن تا مواد غذایی، بهتر جذب شه. به خاطر همین لازمه که به فکر زنده کردن این پروبیوتیکا باشین. واسه این کار می تونین از اجناس لبنی مانند ماست پروبیوتیک استفاده کنین و یا این که مکمل استفاده کنین.

 

آب بخورین

واسه رفع مشکلات گوارشی فیبر بیشتری استفاده کنین. واسه این کار هم

میوه های تازه یا خشک، سبزیجات، آجیلا، حبوبات و غلات کامل بخورین

فیبرها رو دریابید

واسه رفع مشکلات گوارشی فیبر بیشتری استفاده کنین. واسه این کار هم میوه های تازه یا خشک، سبزیجات، آجیلا، حبوبات و غلات کامل بخورین.

 

کمی ورزش کنین

نبود جنب و جوش می تونه باعث کند شدن روند هضم غذا شه. اما ورزش منظم به کارکرد روده ها و دفع غذا سرعت بیشتری  میده.

 

خودتون رو نگه ندارین

به محض این که نیاز به دستشویی داشتین خودتون رو نگه ندارین. چون این کار به مرور باعث برور مشکلات گوارشی می شه.

 

بخندین

عمل خندیدن روده ها رو «مشت و مال» میده و با استرس مقابله می کنه. استرس زیاد باعث تنبل شدن روده ها می شه.

 

مواد غذایی هضم کننده رو دریابید

بعد از هر وعده غذایی یه عدد کیوی یا آناناس بخورین. این میوه ها شامل آنزیمایی هستن که به هضم غذا کمک می کنن. هم اینکه بهتره چند دانه زیره یا هل جستجو کنین. به غذاهایتان رزماری و نعنا اضافه کنین. از مصرف شاهی و آرتیشو غافل نشید. همه این خوراکیا به هضم بهتر غذا کمک می کنن.

 

از اینا دوری کنین

از مصرف کافئین(موجود در قهوه و شکلات)، نوشیدنیای گازدار و غذاهای چرب دوری کنین.   

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *